Wycieraczki

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Wycieraczki tylko z pozoru są mało istotnym elementem wyposażenia samochodu. Gdy są zużyte bądź niesprawne, podróż w trudnych warunkach atmosferycznych może być udręką. Z tego też powodu zalecamy niezwłoczną wymianę wycieraczek, jeśli zauważycie oznaki nie zbierania wody, piszczenia etc.

Wybór wycieraczek nie należy jednak do najłatwiejszych. W sklepach motoryzacyjnych pełno jest rodzajów wycieraczek, są płaskie i klasyczne, różne typy mocowań itd. Dodatkowo pojawia się pokusa kupna najtańszych wycieraczek, bo mamy w perspektywie ponowną wymianę za kilka miesięcy. Postaramy się więc pokrótce wyjaśnić parę kwestii.

Na rynku dominował jeden rodzaj wycieraczek, do czasu aż firma Bosch nie wprowadziła na rynek wycieraczek bez szkieletu. Efektem tego jest obecny stan rzeczy, w którym konsument ma do wyboru dwa rodzaj wycieraczek – klasyczne i płaskie.

Klasyczne wycieraczki to tradycja konstrukcja, która wykorzystuje część gumową osadzoną w metalowym szkielecie, stanowiącym równocześnie system dociskowy.

Wycieraczki płaskie, zwane także bezprzegubowymi, nie są osadzone w ramię, a bezpośrednio mocowane do ramienia wycieraczki samochodowej. Przy produkcji wycieraczek płaskich wykorzystuje się sprężyste materiały, nie ma tu docisku jak w tradycyjnych wycieraczkach.

Co sprawdza się lepiej – wycieraczki płaskie czy tradycyjne? Wycieraczki płaskie na pewno mają wiele atutów, m.in. są bardziej aerodynamiczne, generują mniejszy opór powietrza, lepiej pracują przy wysokich prędkościach, nie dotyka ich korozja i nie odklejają się od szyby przy wietrze. Są także bardzo wygodne w zimie, bowiem łatwo je odczepić od zamrożonej szyby.

Jak zwykle jednak bywa, nie ma róży bez kolców. Wycieraczki płaskie znacznie gorzej się sprawują w samochodach o mocno wygiętej przedniej szybie, średnio radzą sobie także z odgarnianiem śniegu. Radą praktyczną jest wypróbowanie jednych, i drugich. W jednym sezonie można skorzystać z wycieraczek płaskich, a w następnym z tradycyjnych.

Jeśli chcesz, aby wycieraczki klasyczne lepiej „przyklejały” się do szyby i były bardziej aerodynamiczne, możesz skorzystać z wycieraczek ze spojlerem. Takie wycieraczki zakłada się od lewej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.