Filtry kabinowe z węglem aktywnym czy bez? Co wybrać?

[Głosów: 0   Average: 0/5]

Podczas zakupu filtrów kabinowych do wyboru mamy te standardowe i z aktywnym węglem. Jakie są korzyści zastosowania tego związku w filtrach kabinowych i czy każdy filtr zawierający węgiel jest tak skuteczny? Jaki filtr powinniśmy wybrać?

Chcąc wybrać właściwy dla nas filtr zastanawiamy się zarówno nad marką, której możemy zaufać jak i typem filtra, który spełni nasze oczekiwania.

FILTR STANDARDOWY

Klasyczny filtr przeciwpyłowy skonstruowany jest z włókien syntetycznych, są one trwałe i pozwalają wychwycić z powietrza drobne zanieczyszczenia jak kurz, pyłki roślin i bakterie. Konstrukcja filtrów kabinowych składa się z warstw. Każda z nich ma usuwać z powietrza inne zanieczyszczenia. Pierwsza z warstw największe, następna drobniejsze. Dlatego też podczas montażu należy zwrócić uwagę na strzałkę pokazującą kierunek

FILTR Z WĘGLEM AKTYWNYM

Filtry kabinowe z węglem aktywnym różnią się od standardowych dodatkową warstwą zawierającą drobinki tej substancji, której zadaniem jest właśnie usuwanie szkodliwych gazów i brzydkich zapachów.

Aby skuteczność działania takiego filtra była możliwie największa producenci dbają o to, by rozmieszczenie cząsteczek wewnątrz warstwy było regularne, tak by dokładnie pochłaniać zapachy nie zaburzając ruchu powietrza.

DLACZEGO FILTR JEST NIEZBĘDNY?

Głównym zadaniem filtra jest oczyszczanie. Jest to oczywiście możliwe dzięki jego budowie.Prawidłowo wykonana obudowa, połączona z medium filtracyjnym zapewnia właściwą szczelność filtra i eliminuje przepływ zanieczyszczeń poza medium filtracyjnym. Istotna jest też odpowiednia włóknina naładowana elektrostatycznie, w której warstwy charakteryzują się gęstością rosnącą wraz z kierunkiem przepływu powietrza. Dodatkowo taka włóknina ma właściwości antyseptyczne, a układ jej włókien zapewnia maksymalne pochłanianie pyłów- nawet przy zmniejszonej powierzchni roboczej. Dzięki temu filtr kabinowy jest w stanie zatrzymać alergiczne pyłki i kurz.

REGULARNA WYMIANA

Częściej zalecane są filtry z włóknem węglowym. Jest to spowodowane zastosowaniem opcjonalnej warstwy z węglem aktywnym, który separuje szkodliwe gazy takie jak ozon, związki siarki i azotu ze spalin.

Niezależnie od tego, jaki filtr wybierzemy do naszego samochodu musimy pamiętać, że filtr przeciwpyłowy jest swego rodzaju śmietnikiem. Warto więc go regularnie opróżniać – wymieniać.

1 Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.